Luk

Luk
Luk

Luk

L 40 Forslag til lov om markedsføring.

Af: Erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V)
Samling: 2016-17
Status: Stadfæstet
Med lovforslaget indføres en forenklet markedsføringslov, som har til formål at understøtte gode og ensartede forbrugerforhold i lyset af den teknologiske udvikling inden for kommerciel kommunikation og at understøtte velfungerende markeder og effektiv konkurrence.

Lovforslaget er baseret på Markedsføringsudvalgets forslag til en ny markedsføringslov.

Loven træder i kraft den 1. juli 2017.
Forslaget blev vedtaget. For stemte 92 (S, DF, V, LA, RV, SF og KF), imod stemte 14 (EL og ALT), hverken for eller imod stemte 1 (T).
Partiernes ordførere
Karin Gaardsted (S), Hans Kristian Skibby (DF), Torsten Schack Pedersen (V), Pelle Dragsted (EL), Joachim B. Olsen (LA), René Gade (ALT), Ida Auken (RV) og Lisbeth Bech-Nielsen (SF)